Kunde: Citroën

Kampanje: Kampen mot det grå
Kampanjeperiode: 05.09-08.09 2017

Aviser: Fredriksstad Blad, Moss Avis, Sarpsborg Arbeiderblad

Format: Annonseartikler 3 dager i redaksjonell flyt (pr. avis)
Annonseartikkel 1 dag i papiravis (pr. avis)
Annonseartikkel delt på avisens Facebook-side (pr.avis)
Bannerannonsering

Se kampanjen her:


Kampanje: Hvordan øke lokal oppmerksomhet for en internasjonal merkevare? Med maling og optimisme kommer man langt på vei.

Tre byjubileer og mye optimisme lokalt i Fredrikstad, Moss og Sarpsborg dannet bakteppe for Citroënkampanjen. De lokale forhandlerne i hver sin by ledet vei for Citroën med sitt engasjement og kjærligheten til hver sin by. For å formidle Citroëns verdier (fargerik, leken, kreativ, bl.a.) etterlyste forhandlerne i hver sin annonseartikkel en grå, kjip vegg de kunne male, som et bidrag til et levende sentrum og den lokale optimismen.Resultatet ble vist frem i tradisjonelle banner- og printannonser, hvor en C3 ble fotografert foran veggen.

I dette effektcaset testet vi annonsering på kryss av alle Amedias annonsekanaler, og gjorde pre- og posttester, samt tester underveis i kampanjen. Testresultatene viste 56% økning i merkekjennskap, 110% økning i «vil prøve Citroën», høy annonseoppmerksomhet, liking og kjøpsintensjon.